Az autocross

Két hagyományos géposztály létezik: az az elsô, a „normál” kategóriában max, 1600 cm3, a másodikban 3500 cm3 lehet a motor ûrtartalma. Egy jármû tömege általában 500 és 1000 kg között van. .Két éve a cross újabb kategóriával gazdagodott: a karosszériás autókéval. Ezek a kocsik gyári karosszériájúak, látszólag semmiben sem különböznek a rallye-kocsiktól. Az alvázuk teszi ôket crossautóvá. Egy hagyományos crossautó ára újonnan 15-20 millió forint körül van, és körülbelül három évig használható.
Egy-egy versenyen egyénileg és három tagból álló csapatokkal is lehet nevezni. Az alsó korhatár 16 év, de a 18 év alattiak maximum 1600-as motorral felszerelt autóban indulhatnak. A pálya, amelynek hossza általában 800-1000 méter, nehéz terepakadályokat, sok emelkedôt rejt magában. 80 méternél hosszabb egyenes szakaszt nem tartalmazhat, és épített úton sem folyhat a küzdelem. A kocsik maximális sebessége 110 km/óra körüli. A versenyzôk legszívesebben szemerkélô esôben hajtanak, mert ilyenkor nem megy tele szemük-szájuk porral, a nehéz gépek sem csúsznak meg az emelkedôkön. Ha a pálya túl száraz, rendszerint fellocsolják az egészet. A kocsi „repülni” is tud: a legújabb ugrató pályát Túrkevén éppen most próbálják ki, itt akár 100 métert is a levegôben tehetnek meg a jármûvek, miután egy „buckáról” elrugaszkodtak.
Az autocross magyarországi fénykora a 80-as évek közepetáján volt. Pécelen 20-30 ezres közönség elôtt rendezték meg az Európa-bajnoki futamokat. Ez a helyszín azonban – és még három hegyvidéki pálya – a környezetvédôkkel folytatott csatározások áldozatául esett. Ma egy autocross-versenyen az átlagos nézôszám 5-6000.